Metode de cercetare des intalnite in relatii publice

December 26, 2016 | Author: | Posted in Marketing

metoda de cercetare cantitativaDupa cum fiecare dintre noi cunoaste, cercetarea de marketing in relatiile publice, se desparte in doua ramuri total distincte, si anume, cercetarea de tip calitativa si cantitativa. Dintre acestea, metoda ce se bazeaza mai mult pe verificarea anumitor situatii existente deja este cea calitativa, pe cand acea cercetare cantitativa permite evaluarea mult mai precisa si exacta, colectand date masurabile.

In continuarea acestui articol, vom prezenta acele metode de cercetare cantitativa foarte utilizate si cerute de majoritatea companiilor ce doresc implementarea unor astfel de proiecte. Acest fapt se datoreaza acelor rapoarte concrete si exact, ce vor ajuta diferitele firme sa-si construiasca o noua strategie sau sa modifice acolo unde este nevoie.

Cercetarea bazata pe interviul fata in fata

Aceasta metoda de cercetare cantitativa se bazeaza pe crearea unor chestionare, foarte bine puse la punct, cu intrebari simple si concrete, pentru a favoriza acele raspunsuri esentiale pentru efectuarea anchetei. Un avantaj este faptul ca se intra in contact direct cu respondent, putand fi folosite anumite imagini sau videouri pentru a atrage si a obtine raspunsurile necesare. In functie de obiectivele cautate, aceste cercetari se pot face direct cu respondenti ce intra in contact cu un anumit loc sau pana pe o arie geografica mult mai extinsa, ajungand la cercetari regionale sau nationale.

Importanta interviului prin telefon intr-o cercetare cantitativa

In cazul acelor proiecte unde chestionarul este construit mult mai simplu, cu doar cateva intrebari, de multe ori, una din cele mai eficiente metode este cea prin intermediul telefonic. Se pot evalua doar anumiti respondeti, consumatori tinta, iar raspunsurile pot fi introduse direct de catre operator in sistem, pentru simplificarea intregului procedeu. Un avantaj pentru aceasta metoda, ar fi costurile cu mult mai reduse in comparatie cu cercetarea farta in fata.

Sondajele online, o metoda foarte ceruta de catre unele companii

Cele doua avantaje pe care aceasta metoda de cercetare cantitativa le ofera este cea a simplitati prin care sunt extrase datele de la respondent cat si costurile aferente unei astfel de cercetari. Cu toate acestea, trebuie sa specificam faptul ca publicul tinta, se regaseste in mare, in mediul urban, iar media de varsta a respondentilor este ceva mai mica. Deobicei, aceasta metoda se foloste pentru preluarea anumitor informatii despre un singur tip de serviciu sau produs.

Article Source

Ti-a placut articolul sau comunicatul de presa? Daca da, atunci poti da share pe Facebook, Twitter sau Google Plus, iar daca vrei sa faci o completare, comenteaza mai jos!

Author:

This author has published 5 articles so far. More info about the author is coming soon.

Leave a Reply

Additional Articles From ‘Marketing’