3 dintre cele mai frecvente cauze ale defectarii turbinelor auto

January 16, 2015 | Author: | Posted in AUTO-MOTO SI TRANSPORTURI, Piese de schimb

Aproape orice autoturism diesel este echipat cu o turbosuflanta, cunoscuta in randul conducatorilor auto si sub denumirea de “turbina auto” sau “turbocompresor”. Aceasta piesa este de altfel si una dintre cele mai importante componente ale motorului diesel modern, fiind responsabila de cresterea performantelor sale dinamice. Iar pentru a face o simpla comparatie, intre un motor diesel echipat cu sistem de supralimentare cu combustibil si unul neechipat, in conditiile in care ambele au aceeasi capacitate cilindrica, puterea celui dintai este una substantial mai mare, ajungand in unele cazuri sa reprezinte un plus de cateva zeci de cai putere.

Acum, ca am luat la cunostinta despre rolul pe care il indeplineste turbosuflanta pentru un motor diesel, trebuie sa precizam inca un aspect, si anume cel al modului sau de functionare. Practic, daca privim din acest punct de vedere, turbosuflanta este piesa care functioneaza in conditii de temperatura si forte mecanice foarte dure. De aceea, pentru ca orice piesa are o anumita perioada in care functioneaza la parametri optimi, date fiind conditiile sale de functionare, turbosuflanta este cu atat mai expusa la aparitia defectiunilor. Sa vedem in cele ce urmeaza care sunt unele dintre cele mai frecvente defectiuni intalnite la o turbosuflanta.

Prima si una dintre cele mai des intalnite defectiuni este cea provocata de impactul dintre rotorul turbinei si anumite obiecte (corpuri) ce au patruns in interiorul turbosuflantei prin galeria de evacuare a gazelor arse. In cele mai multe dintre cazuri astfel de defectiuni apar ca urmare a unui motor foarte uzat, iar corpurile straine sunt, de regula, bucati rupte din piston sau suapapele de evacuare.

O alta defectiune, nu mai putin frecventa decat cea mentionata anterior, este cea reprezentata de ruperea sau indoirea paletilor rotorului compresor al turbosuflantei. Desi pentru multi poate parea foarte greu de crezut, asemenea defectiuni sunt provocate uneori chiar si de o simpla piulita, un surub sau pietricelele care patrund in galeria de admisie ca urmare a unui filtru e aer deteriorat. Cand apar astfel de situatii neplacute, singura posibilitate de inlaturare a problemei este apelarea la asa-numita operatiune de reconditionare a turbinei auto, un serviciu profesional care se executa doar in service-uri auto specilizate, autorizate de Registrul Auto Roman.

A trei cea mai intalnita defectiune a unei turbosuflante este cea care apare in urma utilizarii unui ulei contaminat cu impuritati. Ei bine, pe langa aceea ca uleiul “murdar” devine un nemilos agent abraziv pentru toate piesele pe care ar trebui sa le lubrifieze, uleiul cu impuritati provoaca si uzura prematura si accelerata a turbosuflantei. Aceasta se intampla atat ca urmare a formarii unei pelicule abrazive intre piesele turbinei, cat si a astuparii orificiilor de ungere din interiorul turbosuflantei.

Un sfat bun pentru prevenirea contaminarii uleiului cu impuritati este acela de a se utiliza intotdeauna atat un filtru de ulei de calitate superioara, cat si un ulei care sa respecte cu strictete parametri indicati de producatorul autoturismului.

Acestea sunt, la modul general, trei dintre cele mai frecvente cauze ale defectarii turbosuflantelor. Desi urmarile lor sunt unele destul de costisitoare, un mod corect de exploatare a autoturismului ar trebui sa va fereasca intotdeauna de astfel de neplaceri.

Article Source

Ti-a placut articolul sau comunicatul de presa? Daca da, atunci poti da share pe Facebook, Twitter sau Google Plus, iar daca vrei sa faci o completare, comenteaza mai jos!

Author:

This author has published 1 articles so far. More info about the author is coming soon.

Leave a Reply